Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Λιγοστεύουν τα υπό ελληνική σημαία πλοία

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 15/03/2019

Το ελληνικό νηολόγιο πέρασε στην δεύτερη θέση – Έτσι οι συγκυρίες δεν είναι ευνοϊκές  

Δημ. Καπράνος |> Τα έχει αυτά ο θαυμαστός κόσμος της Ναυτιλίας. Είναι ένας κόσμος με “τα πάνω του” και “με τα κάτω του”. Και ο ελληνικών συμφερόντων στόλος, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα. Μόλις δώδεκα μήνες έπειτα από το ιστορικό ρεκόρ του 2018 σε μεταφορική ικανότητα, η ανάπτυξη του υπό ελληνικά συμφέροντα στόλου, παρουσιάζει ελαφρά πλην αισθητή μείωση σε αριθμό και χωρητικότητα!

Αποτέλεσμα αυτής της μικρής υποχωρήσεως, είναι το ότι η ελληνική σημαία δεν είναι πλέον πρώτη στην προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών! Τα μαντάτα έρχονται από τον οργανισμό IHS Markit και τα επεξεργάσθηκε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) .

Όπως αναφέρουν, λοιπόν, τα στοιχεία αυτά, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος (Μάρτιος 2019) αποτελείται από 4.017 πλοία, μεταφορικής ικανότητος 339.549.357 τόνων. Συγκρίνοντας τα ως άνω στοιχεία με εκείνα της αντιστοίχου περιόδου του 2018, διαπιστώνουμε ότι ο ελληνικών συμφερόντων στόλος μειώθηκε κατά 131 πλοία, χωρητικότητος 2.376.000 τόνων, αλλά παραμένει στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε χωρητικότητα διαθέτοντας το 15.9% του παγκοσμίου στόλου.

Η μεγαλύτερη μείωση σε αριθμό και σε μεταφορική ικανότητα, παρατηρείται στα φορτηγά πλοία (bulkers) ,όπου έχουμε 55 πλοία λιγότερα ( 1.859 από 1.894 ) από πέρυσι. Τα πλοία μεταφοράς χημικών μειώθηκαν κατά 26 ( 523 από 549 ) και εκείνα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά 20 (343 πλοία από 363), ενώ “χάσαμε” μόλις τρία δεξαμενόπλοια ( 798 από 801) .

Παρά την μείωση, όμως, ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος παραμένει στην κορυφή στον τομέα των δεξαμενοπλοίων και των φορτηγών.

Εκεί, όμως, που τα πράγματα “σκουραίνουν” είναι στο ελληνικό νηολόγιο, όπου -παρά την άριστη σχέση του εφοπλισμού με την κυβέρνηση- σημειώνεται αισθητή μείωση. Κύκλοι από τον χώρο της πλοιοκτησίας, αποδίδουν την μείωση του αριθμού των υπό ελληνική σημαία πλοίων, σε παράγοντες σχετικούς με την πορεία τη αγοράς, με την αύξηση των διαλύσεων και των νέων ναυπηγήσεων.

Είναι εμφανές ότι οι συμπατριώτες μας -προφανώς βλέποντας κάτι- έχουν κάνει πίσω και αποφεύγουν τις παραγγελίες ενώ προχωρούν και σε σημαντικό αριθμό διαλύσεων. Εντός του 2018 οι Έλληνες οδήγησαν στα διαλυτήρια 81 πλοία έναντι 66 που έστειλαν το 2017.

Ας δούμε τώρα στον υπό ελληνική σημαία πλοίων στόλο, ο οποίος (στοιχεία Μαρτίου 2019) έπεσε στα 671 πλοία, από τα 723 που διέθετε το 2018!

Ως προς την ελληνική σημαία, σημειώνεται μείωση της προτιμήσεως στα ελληνικών συμφερόντων πλοία, ενώ αντιθέτως παρουσιάζουν αύξηση τα νηολόγια της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ. Η πρώτη φιλοξενεί 840 ελληνόκτητα πλοία και η δεύτερη 838!

Ως προς την χωρητικότητα, προηγείται το νηολόγιο Λιβερίας (72.532. 167 τόνοι-21,3% του ελληνόκτητου στόλου) και τρίτο είναι εκείνο των Νήσων Μάρσαλ (68.036.023 τόνοι-20% του ελληνικών συμφερόντων στόλου).

Το ελληνικό νηολόγιο με 68.261.953 τόνους και ποσοστό μόλις 20,1% έχει περάσει στην δεύτερη θέση, γεγονός που δείχνει ότι οι συγκυρίες δεν είναι ευνοϊκές για την ελληνική σημαία, παρά την κυβερνητική στοργή προς τον ελληνικό εφοπλισμό.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: