Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Το… φλουρί, στη συνεχή ανοδική πορεία του κλάδου της κρουαζιέρας, λόγω της ανάπτυξης

ΝΑΥΤΙΛΙΑ,ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στις 17/02/2017

Τι είπαν Κόντες – Μώραλης

|> Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

|> Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο κρουαζιερόπλοιο “Celestial Nefeli”, στον λιμένα Πειραιά, η ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, όπου:

  • Ενημερώθηκαν τα μέλη επί των πεπραγμένων του έτους 2016.
  • Παρουσιάστηκε η έκθεση της εξελεγκτικής επιτροπής για την οικονομική διαχείριση 2016.
  • Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός έτους 2017, και
  • Εξελέγη τριμελής εξελεγκτική επιτροπή για τον έλεγχο διαχειρίσεως 2017.

Στη συνέχεια έλαβε χώρα η κοπή της βασιλόπιτας και ακολούθησε τελετή βραβεύσεων σε πρόσωπα που προσφέρουν ιδιαίτερες υπηρεσίες στον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα.

Παρέστησαν:

  • Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία υπουργείων
  • Βουλευτές
  • Η ηγεσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης περιοχών που τυγχάνουν προορισμοί της κρουαζιέρας
  • Εκπρόσωποι από τον διπλωματικό χώρο
  • Παράγοντες της ναυτιλίας και άλλων παραγωγικών κλάδων που συνδέονται με την τουριστική ναυτιλία

Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ενώσεως Θεόδωρος Κόντες, μεταξύ των άλλων ανέφερε:

Η σημερινή πανηγυρική μας εκδήλωση, που γίνεται με την ευκαιρία της Γενικής Συνελεύσεως, είναι η έκτη από την ίδρυση του Σωματείου μας.

Είναι γνωστό ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει μεγάλη ιστορία και ο Φορέας που την εκπροσωπούσε και πρωτοϊδρύθηκε το 1921 και που βρίσκεται σήμερα με νέα μορφή και Διοίκηση, είναι αποφασισμένος να συνεχίσει στα αχνάρια της Ενώσεως Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και να απελευθερώσει όλες τις ενέργειες και την δύναμη που του δίνουν τα μέλη του, από τον ευρύτερο πλέον χώρο, προκειμένου να μπορέσει να αναπτύξει τον κλάδο και να τον φτάσει ει δυνατόν, στα αξιοζήλευτα επίπεδα του παρελθόντος.

Όπως είναι γνωστό σε όλους μας, οι εποχές αλλάζουν και οι πολιτικές προσαρμόζονται σε εκείνα τα οποία επιβάλλουν οι καιροί και οι τρόποι λειτουργίας των επιχειρήσεων και των πλοίων.

Δείτε για παράδειγμα την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, όπως εξελίχτηκε από τον παράγοντα διαστάσεων πλοίων, από πλευράς μεγέθους και μεταφορικής ικανότητας. Όταν βρίσκεται κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και όχι μόνο, ιδίως κατά την περίοδο του θέρους, καμαρώνει αυτά τα πλοία που είναι πλωτές πολιτείες και διαθέτουν όχι μόνο πολυτέλεια και άνεση, αλλά και κανόνες ασφαλείας που οι Διεθνείς και Κοινοτικοί Κανονισμοί συνεχώς επιβάλλουν.

Είναι γεγονός πως ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο η οποία κυμαίνεται περίπου 7%, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες, είτε διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά.

Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης, είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς, στο σύνολό τους 78 για την επόμενη δεκαετία.

Η προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων στους Ελληνικούς λιμένες, δεν εξαρτάται μόνο από τη Νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα:

  1. Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένας, καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια – security.
  2. Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
  • Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.
  1. Τις υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν άνετα και με ασφάλεια τα κρουαζιερόπλοια και τους με αυτά μεταφερομένους επιβάτες – τουρίστες.
  2. Το δίκτυο αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες – υπερατλαντικές πτήσεις.
  3. Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτήν που αφορά τα τέλη αεροδρομίων.
  • Ακόμα, παράγων που βοηθάει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
  • Θεματικές ενότητες / ιατρικός τουρισμός, είναι μερικά από αυτά που θα φέρουν την ανάπτυξη στον κλάδο.
  • Θα ήθελα να τονίσω ότι, η κρουαζιέρα είναι ο περισσότερο σύνθετος κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας με πληθώρα θεμάτων στην λειτουργία των επιχειρήσεων και των πλοίων, εμπλέκει δε και απασχολεί στον κύκλο αυτό και μονάδες που συγκροτήθηκαν αποκλειστικά για να προσφέρουν υπηρεσίες με επιτυχία, όπως η περίπτωση των Ενώσεων Λεμβούχων, των πλοηγών, των ρυμουλκών κ.α.

Με τον τρόπο αυτό, αλλά και λόγω της φύσεως του αντικειμένου μεταφορών, που είναι τα εκατομμύρια τουρίστες, τα οφέλη, για την τοπική κυρίως κοινωνία των δεκάδων λιμένων προσεγγίσεως κρουαζιεροπλοίων, είναι πολλαπλά.

  • Όλοι γνωρίζουν ότι οι καιροί είναι δύσκολοι. Ο καθένας μας, από τη θέση που κατέχει, προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις καταστάσεις, μελετώντας τις πράξεις και ενέργειες του προς κάθε κατεύθυνση. Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει τα χαρακτηριστικά του τουρισμού με αρκετές ιδιομορφίες και η Ένωσή μας, με τα Μέλη της που γνωρίζουν καλά το αντικείμενο, δεν σταματούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις στον Διεθνή χώρο, προκειμένου να είναι σε θέση να χαράσσουν πορεία και να παίρνουν σωστές αποφάσεις, για όλα τα θέματα που αφορούν τον κλάδο και τις δραστηριότητες των πλοίων, ιδιαίτερα στον διεθνή χώρο, ώστε να μπορούν να οδηγούνται τα πράγματα στον σωστό δρόμο, ακολουθώντας πορεία που οδηγεί, όσο το δυνατόν, σε ήρεμα νερά.
  • Στον χρόνο που πέρασε, πήραμε πρωτοβουλίες για δράσεις σε όλους τους τομείς λειτουργίας της κρουαζιέρας και προβήκαμε σε παρεμβάσεις προς την Κεντρική Διοίκηση και τα αρμόδια Υπουργεία, συνεργαζόμενοι με τους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τουριστικών προορισμών, που υπάρχει δραστηριότητα από πλευράς κρουαζιερόπλοιων, με στόχο την επίλυση θεμάτων – προβλημάτων, που αφορούν την λειτουργία των εταιρειών που διαχειρίζονται τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και των πλοίων, καθώς και των εκατομμυρίων επισκεπτών – τουριστών που μεταφέρονται με αυτά.
  • Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό η πρωτοβουλία μας και οι ενέργειες προς τα αρμόδια Υπουργεία, για τη συγκρότηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, με σκοπό, την με σύντομες διαδικασίες και πρακτικούς αλλά και αποτελεσματικούς τρόπους εξέταση των ποικίλων θεμάτων του κλάδου.

Επιδιώκουμε πάντα την προώθηση θεμάτων με προτεραιότητα, σε αυτά που επείγουν προς ρύθμιση με στόχο όπως, με την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου, να υπάρχει πρόοδος.

  • Είναι γεγονός ότι, οι συγκυρίες και δυσάρεστες καταστάσεις στα γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, οδήγησαν τις διαχειρίστριες εταιρείες στον καθορισμό δρομολογίων αριθμού κρουαζιεροπλοίων, προς άλλες μακρινές γεωγραφικές περιοχές εκτός Μεσογείου, για το 2017, με αποτέλεσμα να αναμένεται για φέτος μείωση του αριθμού προσεγγίσεων στους Ελληνικούς λιμένες, στο βαθμό που, η μείωση σε ορισμένους από τους γνωστούς παραδοσιακούς προορισμούς, να είναι πλέον αισθητή.

Η κατάσταση στη γείτονα Τουρκία και η ανάπτυξη στον Ασιατικό χώρο είναι μερικές από τις κύριες αιτίες.

  • Προκειμένου δε, αυτή η δυσάρεστη κατάσταση, που δεν φαίνεται να είναι αναστρέψιμη για φέτος, να μπορέσει να μην έχει περαιτέρω διάρκεια, απαιτούνται δράσεις σε ρυθμίσεις και έργα, καθώς και εκστρατεία προβολής και διαφήμισης από την πλευρά όλων μας και ιδιαίτερα των αρμοδίων Κρατικών φορέων, ενέργειες που και αυτές έχουν ενταχθεί στις προτάσεις μας για εξέταση με προτεραιότητα από τα Όργανα της προαναφερθείσας Επιτροπής.
  • Θα ήθελα να τονίσω τη σημασία αυτού του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού, με την ιστορία στην προσφορά του και την αλυσίδα δραστηριοτήτων που δημιουργεί στους λιμένες προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων, με τα ποικίλα οφέλη στην τοπική κοινωνία, αλλά και την Εθνική μας Οικονομία γενικότερα, ιδιαίτερα τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
  • Η Χώρα μας προσφέρεται, από πολλούς παράγοντες, για ανάπτυξη της κρουαζιέρας, όπως την πολιτιστική κληρονομιά, τη φιλοξενία, το κλίμα, τις καθαρές θάλασσες και τον ήλιο, τα τοπία μοναδικού κάλλους κ.α.
  • Αυτά τα χαρίσματα της φύσης και της ιστορίας μας, πρέπει να τα αναδείξουμε, ώστε να γίνουν ευρύτερα γνωστά και να προσελκύσουν επισκέπτες. με άλλα λόγια έχουμε υποχρέωση να προβάλλουμε το προϊόν που έχουμε.
  • Φυσικά, προκειμένου η δεξαμενή της προσφοράς να είναι αρκούντος γεμάτη, πρέπει να φροντίσουμε, μεταξύ των άλλων, να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στους λιμένες και να ασκήσουμε πολιτική με ελκυστικούς τρόπους, ώστε να παράγουν ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα με τους λιμένες των γειτονικών χωρών. Οι διαχειρίστριες εταιρείες καταγράφουν, στην περίπτωση αυτή, όλα τα στοιχεία, θετικά και αρνητικά των λιμένων κάθε χώρας, τα οποία και λαμβάνονται υπ’ όψιν στην κατάρτιση των προγραμμάτων – δρομολογίων των πλοίων τα οποία γίνονται σε ορίζοντα διετίας και πλέον.
  • Ευχαριστούμε την πολιτική Ηγεσία των αρμοδίων Υπουργείων, καθώς και τη στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Δημόσιας Τάξης, για τη στήριξη στην προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου της κρουαζιέρας.
  • Αναγνωρίζουμε το ενδιαφέρον και την προσπάθεια του κ. Δημάρχου Πειραιά, όσον αφορά στην εκτέλεση έργων στην πόλη, μεταξύ των οποίων και αυτά που εξυπηρετούν τους τουρίστες που καταφθάνουν με τα κρουαζιερόπλοια. Μας είναι γνωστό ότι, στα προγράμματα του Δήμου έχουν ενταχθεί πολλά ακόμη έργα προς εκτέλεση και θα ήθελα με την ευκαιρία να παρακαλέσω τον κ. Δήμαρχο, όπως δοθεί προτεραιότητα στη ρύθμιση του κυκλοφοριακού στην πόλη, ώστε με την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί και αυτό το έργο.
  • Επίσης τις Τοπικές Αρχές, Περιφερειάρχες και Δημάρχους να είναι έτοιμοι για να υποδεχτούν και φέτος το τουριστικό ρεύμα από την κρουαζιέρα.
  • Τον κ. Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου, για τη συνεργασία στα ποικίλα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της κρουαζιέρας και έχουν ανάγκη ρυθμίσεων.
  • Τον νέο Φορέα Διαχείρισης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, για την προθυμία της Διοίκησης για συνεργασία με παραγωγικό τρόπο. Τον ευαίσθητο τομέα του Security που αφορά όλη την περιοχή του λιμένος, με κοινό στόχο την ασφάλεια των κρουαζιεροπλοίων και των με αυτά μεταφερομένων εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών – τουριστών.
  • Θα ήθελα εκ μέρους του Δ.Σ. της Ενώσεώς μας να ευχαριστήσω όλα τα Μέλη που μας εμπιστεύτηκαν και ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόσκλησή μας να ενταχθούν στο συλλογικό μας Όργανο, έτσι ώστε να υπάρχει η συνεργασία και η πλέον αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση του κλάδου της κρουαζιέρας.

Να ευχηθώ:

  • Στις Διαχειρίστριες Εταιρείες των Κρουαζιεροπλοίων,
  • Τους Ναυτιλιακούς και Τουριστικούς Πράκτορες του κέντρου και της Περιφέρειας,
  • Τις Ενώσεις και Φορείς Λεμβούχων Σαντορίνης, Μυκόνου, Πάτμου,
  • Τις Ενώσεις ρυμουλκών.
  • Τους Ship Brokers,

Πάντα υγεία και πρόοδο στις επιχειρήσεις των.

  • Επίσης στους Νηογνώμονες – Μέλη μας – να εκφράσω τα συγχαρητήρια για τις πρωτοβουλίες των στην ανάπτυξη προγραμμάτων σχετικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας στη ναυτιλία, όπου συμπεριλαμβάνονται και τα νέα συστήματα λειτουργίας των μηχανών με οικολογικούς τρόπους. Ευχόμεθα πάντα επιτυχίες και στον τομέα αυτό που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, όσον αφορά το περιβάλλον και την μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
  • Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο της “Celestyal”, κ. Κωστάκη Λοΐζου, για την ευγενική προσφορά του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου “Celestyal Nefeli”, όπου πραγματοποιείται η σημερινή μας εκδήλωση. Επίσης τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της “Celestyal Cruises” κ. Αναστασιάδη, τον Αντιπρόεδρο Επιχειρήσεων “Celestyal Cruises”  κ. Κουμπενά, τους Αρχιπλοιάρχους κ. κ. Γκάζικα και Κουφόγιαννη, τον Διευθυντή Ξενοδοχειακού Τομέα κ. Οικονόμου και τα άλλα στελέχη της Εταιρείας, καθώς και τον Πλοίαρχο, τους Αξιωματικούς και το πλήρωμα του πλοίου, για όλες τις διευκολύνσεις που μας προσέφεραν και να τους ευχηθούμε καλά ταξίδια και η ερχόμενη τουριστική περίοδος να έχει απόλυτη επιτυχία στα προγράμματα δρομολογίων των πλοίων.
  • Ευχαριστούμε όλους σας που μας τιμήσατε με την παρουσία σας στη σημερινή μας εκδήλωση. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε αυτούς που ήρθαν από την επαρχία. Σας διαβεβαιώνουμε ότι ο Φορέας μας, με τη νέα του μορφή, θα ακολουθήσει πολιτική και δράση που επιβάλλουν οι σύγχρονες εξελίξεις, προκειμένου για την ανάπτυξη του κλάδου προς όφελος της χώρας μας και των χιλιάδων εργαζομένων, γιατί είναι Εθνική υπόθεση.
  • Εύχομαι σε όλους όπως, το νέο έτος χαρίσει υγεία και ομαλότητα στη χώρα μας.
  • Για τη ναυτιλία εύχομαι να συνεχίσει την ανάπτυξή της, τα πλοία να έχουν ασφαλή ταξίδια και οι ναυτικοί μας πάντα στην προσφορά του πολύτιμου έργου των.

Γιάννης Μώραλης

Ο δήμαρχος Πειραιά  Γιάννης Μώραλης  στον χαιρετισμό που απηύθυνε, είπε:

Θα ήθελα να ευχηθώ καλή χρονιά, με υγεία σε εσάς και τις οικογένειές σας. Εύχομαι το 2017 να είναι μια καλύτερη και πιο  δημιουργική χρονιά. Δεν ξέρω αν τα σημάδια είναι αισιόδοξα ή απαισιόδοξα, αλλά πρέπει να πιστεύουμε και να ελπίζουμε, ότι με σκληρή δουλειά,  με προσπάθειες και με συνεργασίες μπορούμε να πάμε καλύτερα.

Η δική μου προσέγγιση όσον αφορά την κρουαζιέρα έχει  χαρακτηριστικά πόλης. Δεν σκέφτομαι την κρουαζιέρα ως εθνικό κεφάλαιο που είναι, αλλά  από τη θέση του Δημάρχου οφείλω να την προσεγγίζω ως πόλη. Σίγουρα η κρουαζιέρα προσφέρει και στην εθνική οικονομία και στην κάθε τοπική οικονομία. Είναι στην ευχέρεια των πόλεων, των Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβουλίων, να κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους, ώστε να έχουν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη. Είναι αλήθεια ότι ο Πειραιάς διαχρονικά δεν το έχει πράξει αυτό.

Δεν κάνω κριτική σε προκατόχους μου, αλλά είναι δεδομένο ότι ο Πειραιάς δεν κατάφερε ποτέ να γίνει ούτε τουριστικός προορισμός,  ούτε να υποδεχθεί την κρουαζιέρα ως μια σύγχρονη πόλη. Αυτή τη στιγμή – κι αυτό δεν αφορά το πρόσωπό μου – αφορά αν θέλετε, την εποχή κι ένα Δημοτικό Συμβούλιο στο οποίο έχουμε μια καλή συνεργασία, υπάρχει μια στρατηγική. Υπάρχει ένα πλάνο, το οποίο δουλεύουμε. Θέλω να πιστεύω ότι θα πετύχουμε. Ο χρόνος που θα το πετύχουμε δεν εξαρτάται μόνο από μας, εξαρτάται από τη σταθεροποίηση – αν θα υπάρξει – της χώρας και της οικονομίας μας. Να επιστρέψει, αν θέλετε, ένα αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες, στους επιχειρηματίες, στους εφοπλιστές, στους Δημάρχους, στους Περιφερειάρχες, σε όσους διαχειριζόμαστε, ο καθένας από την πλευρά του,  ορισμένα κρίσιμα ζητήματα.

Αλλά επαναλαμβάνω ότι πλέον υπάρχει στρατηγική, την έχουμε καταθέσει και σε ό,τι αφορά τον τουρισμό αλλά και  επιμέρους θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα, έχει εγκριθεί από τον ΕΟΤ ο τουριστικός σχεδιασμός. Υποβάλουμε μέσα στην επόμενη εβδομάδα όπου και ανοίγει το πρόγραμμα, το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της Ολοκληρωμένης  Χωρικής Επένδυσης, όπου πολλά ζητήματα από αυτά που απασχολούν την κρουαζιέρα, που αφορούν αναπλάσεις, οδοποιία, δρόμους, μια πιο όμορφη και φιλόξενη πόλη, θα αρχίσουν να δρομολογούνται. Θέλει υπομονή. Εκτιμώ ότι κάτι που δεν υπήρχε στην πόλη για πάρα πολλές δεκαετίες, δεν μπορεί να συμβεί και να επιτευχτεί σε ένα ή δύο χρόνια. Θέλει σκληρή δουλειά, υπομονή, προσήλωση στον στόχο. Θεωρώ ότι είναι ένα πάζλ, είναι κομμάτια τα οποία ενώνονται και νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε. Υπάρχουν πράγματα  δυστυχώς που δεν γίνονται. Αγαπητέ πρόεδρε πράγματι το κυκλοφοριακό ταλανίζει όλους τους Πειραιώτες, τους επισκέπτες, τους πάντες στην πόλη. Αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να το λύσει μια δημοτική αρχή από μόνη της. Νομίζω ότι με τον Υπουργό που είναι εδώ, πρέπει να υπάρξει πίεση στην Κυβέρνηση, τους καλοκαιρινούς μήνες τουλάχιστον, να αυξηθεί η δύναμη της τροχαίας στον Δήμο Πειραιά. Είναι απαράδεκτο η  Τροχαία Πειραιά, να αντιμετωπίζεται ως μία οποιαδήποτε τροχαία, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη, το τεράστιο ποσοστό κόσμου που περνάει είτε για την ακτοπλοΐα είτε για την κρουαζιέρα. Άρα νομίζω είναι θέμα ανθρώπινου δυναμικού. Ενημέρωσα πριν τον Πρόεδρο της εταιρείας ότι δυστυχώς δεν μπορούμε να “φαρδύνουμε”, να ανοίξουμε δρόμους, που είναι ένα πάγιο αίτημα της κρουαζιέρας. Δεν γίνεται να ρίξουμε πολυκατοικίες στην  Μιαούλη για να διαπλατυνθεί ο δρόμος. Άρα θέλω να πω ότι κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν και άλλα δεν γίνονται γιατί οι πόλεις μας και δει ο Πειραιάς, χτίστηκαν έτσι. Και παρεμβάσεις πάρα πολύ μεγάλες, σαν αυτές που θα ήθελε η κρουαζιέρα  και όχι μόνο η κρουαζιέρα αλλά και εμείς οι ίδιοι, δεν γίνονται. Οι πύλες εισόδου και εξόδου της πόλης είναι σχεδόν συγκεκριμένες. Μικρές αλλαγές μπορούν να γίνουν. Νομίζω και με την Ένωση έχουμε μια συνεργασία, το πλάνο μας επαναλαμβάνω είναι γνωστό, ξεκινάει να υλοποιείται  το 2017,  όχι με δική μας μόνο ευθύνη, κι εγώ δεν μιλάω κομματικά αλλά εννοώ  ότι το κράτος πρέπει, με όποια κυβέρνηση,  να επιδιώκει να  βγαίνουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία το συντομότερο δυνατόν,  γιατί μόνο  εκεί μπορούμε να αντλήσουμε πόρους. Δεν έχουμε δικούς μας πόρους ως κράτος, ως δήμοι. Τα εργαλεία που έχουμε είναι συγκεκριμένα. Έχουμε καθυστερήσει ένα χρόνο δυστυχώς, όμως είμαστε έτοιμοι και νομίζω  το  ΄17 και το ΄18 και κάθε χρονιά από εδώ και πέρα,  θα είναι καλύτερη και για την πόλη και ως εκ τούτου και για τον κλάδο της κρουαζιέρας σε σχέση με την πόλη του Πειραιά. Καλή χρονιά σε όλους ευχαριστώ πολύ ήταν χαρά μου που ήμουν και φέτος εδώ. Να είστε καλά.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: